SEO Rakip Analizi 

SEO Rakip Analizi 

SEO Rakip Analizi konusuna değinmeden önce ilk olarak SEO kavramının açıklaması yapılacaktır. SEO, arama motorunda daha üst sıralarda yer almayı sağlamaktadır. SEO ile hedeflenen amaç web sitelerinin değerini arttırıp sitenin ziyaretçi kitle sayılarının arttırılmasını sağlamaktır. SEO’nun oluşabilmesi için web sitesinin arama motorunun kriterine uygun halde olması gerekmektedir. Sitenin genel görünüşü ve içeriği dikkate alınmalıdır. 

SEO çalışmaları sayesinde kullanıcılar araştırdıkları konulara daha hızlı ve pratik yoldan ulaşabilmektedir. Kullanıcılar bu sayede pratik olarak kolay şekilde bilgilere ulaşır. Bu sebeple SEO, web sitelerinin içeriklerini daha anlaşılır hale getirerek sitenin kolay kullanıma sahip olmasını sağlar ve kullanıcıya aradığı bilgiyi tam anlamıyla verebilecek seviye gelmesine yardımcı olur. 

SEO rakip analizi SEO uyumlu içerik oluştururken yapılması gereken süreçlerden biridir. Rakip analizi geliştirilmesi gereken bir web sitesinde ilk önce planlanması gereken hususlar arasında yer almaktadır. Çünkü SEO içeriklerinde daha çok rakibin ne yaptığını bilmek gerekir ve rakibi her şeyiyle her kapsamdan eksiksiz olarak tanımak gereklidir. Çünkü iyi tanınmış bir rakip size her zaman ne yapmanız gerektiğini söyler. Rakipler için hangi SEO taktiklerinin işe yarayıp yaramadığını bilmek sizlerin oluşturduğu strateji adına büyük avantaj sağlar. 

İyi yapılan bir SEO rakip analizi ile kendi alanınızla ilgili SEO hakkında birden çok geniş bilgi sahibi olmanız sağlanır. İçeriğinize katkısı olur ve içeriğin gelişmesini daha fazla sağlar. Rakip analizi SEO içeriklerinde içerik oluşturma tekniğinde ufuk açıcı bir süreç olmaktadır. 

SEO Rakip Analizi 

SEO Rakip Analizi Nasıl Yapılır?

SEO rakip analizi nasıl yapılır sorusuna yazımızda kapsamlı şekilde cevap verilmiştir. Bu yazımız okunduktan sonra SEO rakip analizi daha kolay ve pratik şekilde yapılacaktır. SEO rakip analiz süreçleri markalardan markaya ya da sektörlerin alanlarının farklılıklarına göre değişiklik göstermektedir. Önemli olan hitap edilen niş kitlenin, hedef alınan genel müşterilerin ve tüm iş için hedefi belirlenen rakip SEO analizi süreçleri için belirleyici etken olmuştur.

SEO rakip analizinde tüm markalar ve sektörler için geçerli sayılabilecek iyi bir analizin belli başlı kriterleri bulunmaktadır. Bu kriterlere uyulduğu takdirde rakiplerin içerikleri ile ilgili analizlere kolayca ulaşmış olup bu analizler dahilinde kendi web sitenizde sağlam adımlar atarak içerik oluşturursunuz. Önemli olan rakipleri tespit edip analizini yapacak kriterlere uyulmasıdır.

Rakipleri İyi Tanımak

İyi bir SEO rakip analizi için öncelikle rakipleri iyi tanımak gereklidir. Bu tanıma süreci de kolay ve kısa bir süreç olmamaktadır. Rakip denilince ilk akla gelen ticari rakipler olmaktadır. Fakat bilinmelidir ki rakipler yalnızca onlar değildir. SEO içerikli yazılar söz konusu olduğunda rakip her yerden ve hiç beklenmedik alanlardan çıkabilir.

Basitçe anlatmak gerekirse, SEO içerikli yazılarda belirlenen bir anahtar kelime için web sitesinde karşınıza çıkan alanların hangi sektörden ya da firmadan olursa olsun başlıca rakiplerden biri potansiyelinde olmuştur. Rakipler bu arama motorunda çıkan sektörlerden de oluşmaktadır.

SEO rakipleri belirlenmeden önce içerik için anahtar kelimeler oluşturulması gerekmekte ve bu kelimelere göre rakipler tespit edilerek kendi web sitenizin arama motorlarındaki yerinizi görmeniz gerekmektedir. Rakipleri tanıdıktan sonra rakiplerin yapmış olduğu anahtar kelimelerin bulunması da kolaylaşmıştır. Bunun için de içerik oluştururken kapsamlı şekilde anahtar kelime analizi yapılması gerekir. 

Rakip Anahtar Kelime Analizi

Rakip anahtar kelime analizi, SEO rakip analizi için çok önemli bir kriter olmaktadır. SEO stratejilerinin daha donanımlı hale gelmesi için ve oluşturduğunuz içeriğinize etkili veri hizmeti sağlanması lazımdır. Rakip anahtar kelime analizi yapılırken bazı temel kriterlere dikkat edilmesi gerekir.

Bunlar; anahtar kelime için yapılan boşluk analizi, bu bilinen rakiplerinizin sıralama alıp sizin sıralamada yer almadığınız anahtar kelimelerdir. Belli başlı anahtar kelimeler için sıralamada bulunan zorluğu tespit etmek amacıyla rakiplerin sayfalarını detaylı şekilde incelemek gerekmektedir. Rakiplerin sayfaları detaylı şekilde araştırıldıktan sonra anahtar kelime için sıralamaya girilme oranı yüksek olmuştur.

Backlink Analizi

Rakiplerin SEO analizini yaparken bunların farklı alanlarda neler yaptığına ve kelimeleri nasıl konumlandırdığını bilmek gerekmektedir. Rakiplerin backlink analizi stratejilerini inceleyerek kendi siteniz için SEO uyumlu içerik oluşturmanız mümkündür. Bu sayede kendi web sitenizde bulunan içerikleriniz için önemli adımlar atmış olabilirsiniz. 

İçerik Analizi

Web sayfalarında içerikleri bulunan rakiplerin oluşturdukları içerikleri inceleyerek değerlendirmek de SEO analizi için bir o kadar önemli bir husus olmaktadır. Rakiplerin içerik kalitesini dikkate alarak inceleme yapmak içerik analizi için önemli bir husus olmuştur. Bu kapsamda oluşturulan içeriklerin web sitesi ya da sektörler ile ilgisi ne, alakalı mı değil mi, içerik, okuyucunun isteğini karşılıyor mu karşılamıyor mu ve içeriğin kapsamının ne şekilde olduğu oldukça önemli olmuştur. Çünkü yazıldığı alanla ilgili olmayıp sadece sıralama için yazılan ve okuyucunun ihtiyacını karşılamayan içerikler kullanıcıları olumsuz şekilde etkileyerek daha sonra markaya ya da firmaya olumsuz dönüşüm olmaktadır. 

 

Kullanıcı Deneyimli Analiz

Google yüksek kaliteli içerikleri ödüllendirirken kullanıcının deneyimini de önemli olarak önemsemektedir. Kullanıcı deneyimli analiz bu kapsamda önemli olup rakip analizinde dikkat edilmesi gereken hususlar arasında yer almıştır. Kullanıcı deneyimleri konforlu bulunan siteleri diğer sitelere oranla daha yüksek şekilde puanlandırarak ödüllendirir. Ayrıca web sitenizin kitlesinin daha geniş ağlara hitap etmesi de Google algoritmasında önemli bir husus olmuştur. 

Sosyal Medya Ve Müşterinin Etkileşim Analizleri

Sosyal medya ile SERP sıralama arasında kesinleşen ilişki olduğu kabul edilmiştir. Çünkü arama motorunda üst sıralarda yer alan web sitelerinin diğer kriterlere oranla daha fazla sosyal medyada aktif olma durumu söz konusu olmuştur. Bu sebepten ötürü SEO rakip analizi yaparken sosyal medya ve müşterinin etkileşim analizlerine dikkat edilerek gerektiği durumda rakiplerin sosyal medyayı aktif olarak kullanıp kullanmadığı faktörü vardır. Bu faktör dikkate alınması gereken önemli hususlardan olmuştur. 

concept business marketing acronym seo search engine optimization

Serp Sıralaması

Serp sıralaması, araştırma yapılırken arama motorunda çıkan sonuç sayfası olarak adlandırılmaktadır. Serp sıralaması yüksek ise eğer o web sitesinin de otoritesinin yüksek bir sıralamaya sahip olduğu anlamına gelir. 


Serp sıralaması SEO için oldukça önemli bir husus olmaktadır. Çünkü bir web sitesinin görünür olması için birçok kelimesinin ilk sayfalarda yer alması gerekmektedir. İlk çıkan sonuçlarda yer almayan web sitelerinin kullanıcı trafiği çekme olasılığı da daha düşük olmaktadır.

Serp sıralaması ile de daha stratejik bir pazarlama planı yapıldığı takdirde belli bir çalışmanın gerçekleşmesi ile siteyi daha çok ziyaretçi gelmektedir. Bu sebeple web sitesinde gezinen potansiyel müşterilere daha iyi deneyim sunulup web sitesinin de SEO uyumlu olma durumu artmaktadır. 

Serp sıralaması birden çok kriter içermekle birlikte bu kriterler dikkate alınıp uygulandığı takdirde arama motorunda ilk sıralarda yer alma olasılığı da artış göstermektedir. Bu kriterler şu şekilde sıralanmıştır:

  • Organik yapılan arama sonucu

  • Ücretli yapılan arama sonucu ( reklamlar, Google ads vs. )

  • Video kriterleri 

  • Öne çıkmış olan snippetler, 

  • Görsel alanda bulunan paketler, 

  • Detaylı şekilde içerik oluşturulan makaleler,

  • Bilgi verici kartlar, 

  • Bilgi panelleri, 

  • Haber kutuları, 

  • İlişkili sorular, 

  • Kullanıcı yorumları, 

  • Site ile ilgili olan bağlantılar, 

  • İlişkili Tweet’ler gibi kriterlerdir. 



Başarılı SEO Çalışmasına mı İhtiyacınız var?