young woman selling clothes online by smartphone live streaming business online e commerce home scaled

Influencer Marketing Nedir

Influencer pazarlama denilen kavram, sosyal medya pazarlamasının bir diğer çeşididir. Alanlarında üst düzey bir farkındalığa ve sosyal etkiye sahip olan influencerlar, bireyler ve kuruluşlar taraşından yapılan ürün ve hizmet reklamlarını içeren bir sistemdir. Influencer marketing, marka reklamlarını kullanıcılara ve onların hedef kitlelerine yönlendirmek için influencerlarla birlikte çalışmakta, verilen hizmeti veya tanıtılan ürünü influencerlar aracılığıyla pazarlamaktadır.

Influencer marketing, ağızdan ağıza pazarlamaya benzese de çok daha kapsamlı ve çeşitli olabilmektedir. Herhangi bir kişi, grup, ya da yer potansiyel bir influencer olma kapasitesine sahiptir. Influencer marketinge dahil olmak için belli bir kitlenizin olması gerekmektedir. Influencer başvurusu gibi yollarla influencer marketing ağına dahil olmak çok daha kolaydır.

Influencer Marketing ile Influencer Olmak

Günümüzde Influencer marketing nedir, nasıl influencer olunur gibi sorular daha sık sorulmaya başlanmıştır. Çünkü influencer olmak artık gelir elde etmeyi sağlayan bir meslek haline gelmiştir. Bu sayede pek çok kişi influencer olmak için çeşitli yollar aramakta ve kendi ilgi alanlarını diğer insanlarla paylaşmaktadırlar.

Influencer olarak reklam almak, markaların kapsamının genişlemesini, marka bilinirliğinin artmasını, potansiyel müşterilerin markadan alışveriş yapmasını sağlamak anlamına geldiği gibi influencerlar için de bir gelir kapısı demektir. Bu nedenle influencerların reklam almasını kolaylaştırmak, aynı şekilde markaların reklam vermesini kolaylaştırmak için influencer marketing sistemi kullanılmaktadır. Influencer pazarlama bağımsız bir araç olarak kullanılabileceği gibi diğer pazarlama kampanyalarını iyileştirmek için de kullanılabilmektedir.

Influencer Marketing Faydaları

Influencer marketing sosyal ağlarda insanlar üzerinde hatırı sayılır bir etkiye sahip olan influencerlar ile çalışılan bir sistemdir. Yüzbinlerce hatta milyonlarca takipçiye sahip olan influencerlar ile çalışmak hem markalar hem de influencerlar için oldukça faydalıdır. Hizmete ve pazarlanan ürüne uygun bir influencer seçmek için influencer marketing ajanslarına başvurulabilir. Böylece binlerce potansiyel müşteriye ulaşmak çok daha kolay bir hal alır.

Promosyonlar ve satış kampanyaları, pazarlama yönteminde neredeyse modası geçmiş bir yöntemdir. Bu kampanyaları işin içine tarz ve hareketlilik katarak duyurabilecek influencerlara reklam vermek her zaman daha mantıklı bir yoldur. Influencerlar reklam faaliyetlerini, genellikle her gün tonlarca ticari reklamla aşırı yüklenen hedef kitle için daha ilgi çekici ve özgün hale getirir. Influencer marketing, influencerlar aracılığıyla ürünlerinizi veya hizmetlerinizi önerdiğinde veya markalarınızdan bahsettiğinde daha fazla görünürlük kazanmanıza yardımcı olur. Bu sadece hitap ettiğiniz kişileri genişletmekle kalmaz, aynı zamanda marka bilinirliğinizi de artırır.

Influencer marketing, pazarlamacıların büyük bir kısmının sosyal platformlar aracılığıyla belirli ürünler hakkında bilgiye son derece açık olan Y Kuşağı ve Z Kuşağı hedef kitlelerine ulaşmalarını sağlar. Diğer sosyal medya pazarlama yöntemleriyle karşılaştırıldığında, etkileyici pazarlama, reklam engelleyicilerin yaygın olarak benimsenmesine ve genel olarak açık reklamlara duyulan güvensizliğe bakılmaksızın, markalara müşterilerle iletişim kurmak için uygun ve göze batmayan bir yol sunar. AdBlock uygulamalarının ve uzantılarının engellemesi olmadan, sosyal medya kullanıcıları marka hikayeniz ve sunduklarınız hakkında daha fazla bilgi edinebilir. İnsanların dikkatini çekmek adına reklamı iletmek için yeni görünen içerik ve format tasarımı oluşturmanız gerektiği anlamına gelir. Bu stratejiyi en üst düzeye çıkarmanın anahtarı, içeriğinizin anlamlı olmasını ve hem influencerlara hem de takipçilere değer katmasını sağlamaktır.

Influencer Marketing ile Güven Sağlama

Influencer mesleğini yapan kişiler kendi alanlarında uzmandır. Bu nedenle takipçileri onlara güvenir ve influencerların onlar üzerinde önemli etkileri vardır. Takipçileriyle ilham verici ve saygılı bir ilişki kurarlar. Bu nedenle insanlar, onların görüş ve tavsiyelerinin doğruluğunu kabul ederler. Bu öneriler, pazarlama kampanyanızı artık reklam gibi hissettirmez, bu da insanların markanıza normalden daha açık olduğu anlamına gelir.

Araştırmalar, YouTube izleyicilerinin çoğunluğunun YouTube’un gerçek, ilişkilendirilebilir ve güvenilir kişilere yer vermesini takdir ettiğini ve geleneksel ünlüler yerine infuencerlara daha çok güven duyma olasılıklarının oldukça fazla olduğunu göstermiştir. Kullanıcılar ve influencerlar arasındaki güven oldukça önemlidir. Bu nedenle güvenilirliği kanıtlanmış kişilerle işbirliği yapmak markalar için daha sağlam bir profil çizmektedir.

Influencer Marketing ile İçerik Sağalama

Influencer marketing başvuru süreçlerinde içerikleri ve tarzı uygun insanlar daha ön sıradadır. Sürekli olarak taze ve eğlenceli içerik üretmek kolay değildir. Bazen fikirler tükenebilir ve kişiler ne tür bir içerik çıkaracaklarını bilemezler. Bu durum influencer marketing reklamlarının içerik programındaki boşlukları doldurmaya yardımcı olabileceği anlamına da gelmektedir. Takipçileriyle günlük etkileşim kurmak için ilgi çekici ve kaliteli içerik üretmeye aşina olan Influencerlar, içerik oluşturma ve reklam verme gibi anlaşmalarla içerik sahibi olabileceği gibi marka tanıtımlarını gerçekleştirerek gelir elde ederler.

İçerik pazarlamasının önemli bir parçası olan içerik dağıtımı, influencerlarla çalışmadan önce iyice anlaşılmalı ve dikkatlice düşünülmelidir. Henüz yeni fikirler ortaya koymamışsa bile, şirketin ve influencerların markanın hangi hedeflere sahip olduğunu bildiği ayrıntılı bir içerik dağıtım stratejisine hazır olunmalıdır. Farklı türde influencerlar ile işbirliği yapan markaların gerçek hayattan çok sayıda örneği vardır. Sağlık, güzellik ve spor alanında içerik üreten bir influencerla bir spor markasının anlaşma yapması, moda ve makyaj gibi konularda içerik üreten influencerlar ile kozmetik ve giyim markalarının anlaşma yapması buna örnek gösterilebilir.

Uzun Vadeli Influencer Marketing Projeleri

Influencer marketing faydaları arasında uzun vadeli ve güzel bir gelir kazanmaya yardımcı olan projeler de vardır. Uzun vadeli projelerin başarı sırrı, başarılı ilişkiler kurmak için doğru ortağı seçmekle ilgilidir. Alanlarına ve etkileyebilecekleri kitlelere göre influencerlar seçerek, sizin ve ortaklarınız için satışları artıran işbirlikleri gerçekleştirebilirsiniz. Influencer pazarlama kampanyası başlatmak, olumlu ilişkiler kurmak ve geliştirmekle ilgilidir. Markalar, influencerlar ile etkili işbirliğini sürdürerek uzun vadeli başarıya yol açan dayanıklı ve uzun süreli ortaklıklar kurabilir.

Markalar artık tek seferlik kampanyalar için değil, uzun vadeli ortaklıklar için influencerlar ile anlaşmaktadırlar. Bir araştırmaya göre, reklam verenlerin neredeyse yarısı influencerlarla altı ay veya daha uzun süreli ortaklıklarda çalışmaktadır. Tek seferlik kampanyalara kıyasla markalarla daha uzun vadeli işbirliği yapmak hem influencerın hem de markanın görünürlüğünü arttırmayı sağlamaktadır.

Kuruluşlar ve influencerlar arasında kalıcı bir influencer ortaklığı zamandan, kaynaklardan ve paradan tasarruf sağlar. Aynı zamanda güvenilirlik oluşturmaya ve şirketin hedef kitlesi üzerinde daha önemli bir etkiye sahip olmaya yardımcı olur. Genel olarak, sonuçta her iki tarafın da bir payı olduğu için bu bir karşılıklı kazanım işbirliğidir. Sizinkiyle aynı pazara hitap eden doğru influencer ya da marka ile ortak olduğunuzda, influencer marketing sisteminden anında kazanç elde edersiniz. Paylaşımlar, yeniden paylaşımlar ve retweetler gibi etkileşimler zamanla çoğalır ve kampanyalarınız için içeriğinizi tekrar tekrar gösteren uzun süreli marka bilinirliği sağlar.

Influencer Marketig Sisteminde SEO’nun Önemi

Influencer marketing, SEO aracılığıyla kârlılığınızı önemli ölçüde artırmanıza yardımcı olur. Influencer marketing, arama motoru optimizasyonunuza doğrudan ve dolaylı olarak fayda sağlar. Influencerların çok sayıda sadık takipçisi olduğundan, onlarla ortaklık kurmak yalnızca SEO faaliyetleri yapmaktan ziyade daha fazla kitleye ulaşmanıza yardımcı olacaktır.

Bağlantılar, Google’ın en önemli arama sıralama ölçütlerinden biri olduğu için, influencer pazarlama faaliyetleri yoluyla daha geniş bir kitleye ulaştıkça geri bağlantılar oluşturma şansınız artacaktır. Bu bağlantılar arama sıralamasını etkilememek için işaretlenmiş olsa da marka bilinirliği oluşturmaya ve trafik çekmeye yardımcı olduklarından SEO’nuz üzerinde dolaylı bir etkisi vardır. Yapılan bir analize göre, sosyal medya etkileşimlerinin dolaylı veya doğrudan SEO ile artırabileceğini kanıtladı. Yeni sosyal topluluklarla etkileşime girdikçe, ek organik trafiğe ve SEO’yu ilerleten diğer metriklere yol açacak ek takipçiler ve etkileşimler edinme fırsatınız vardır.